Förening Selånger
Personer framför träd

Årsmöte 21.3 2024

Vid årets Årsmöte deltog ett drygt 50-tal medlemmar. Underhållare för dagen var De tre DaCapos, som spelade och sjöng under tiden alla deltagare bänkade sig. Ordförande Kristina Strandberg hälsande samtliga välkomna och en tyst minut hölls för de 11 medlemmar som gått bort under 2023.

Årsmötet öppnades, dagordningen godkänndes och till ordförande valdes Bo Gustavsson, till sekreterare Gunilla Englund. Verksamhetsberättelsen, balans - och resultatrapport godtogs och årsmötesförhandlingarna genomfödes i laga ordning. Avtackning av fyra styrelsemedlemmar och en lotteriansvarig hanns med innan kaffet med en god smörgås av jätteformat och gott tilltaget pålägg serverades. Nu fanns tid för lite småprat och skrap av PRO-lotterna som inhandlats. En del hade turen med sig. Dags för mera underhållning av De tre Dacapos. Vi fick höra Nicke Sjödin historier på mål samt en del av hans roliga texter till musik. Många fina gamla kända låtar spelades som vi kunde sjunga med i. En riktig höjdpunkt, ett potpuri av Lasse Berghagens låtar där alla tre i DaCapos sjöng varsin av Lasses låtar till musiken samtidigt. Denna dags underhållning var något alldeles Extra får man allt säga. Alla gick vi hemåt glada i hågen av dagens underhållning med extra nummer och att årsmötet löpte väl ut även denna gång.