Förening Graniten Kalmar

Vårens sista möte i Kruthornet

Vårens sista möte för PRO Graniten hölls, på grund av reparationer i Birgittakyrkan, i en lokal i Kruthornet. Ordförande Tomas Nygren hälsade välkomna och presenterade eftermiddagens program som inleddes med en mycket god laxlunch. Sedan berättade 3 damer från Kalmar Soroptimistklubb om kvinnors betydelse för Kalmars utveckling inom hemslöjd mm. Man nämnde bland annat Villa Hertha, Klapphuset, Nisbethska skolan, Kalmar hemslöjd ( f.d. Slöjdmagasinet) och Kullzenska husets betydelse i olika sammanhang. Gunilla Skyttla var en av dem som betydde mycket för hemslöjden, inte bara i Kalmar. Det bjöds på kaffe med kaka under en paus i berättandet. Den planerade resan till Västervik är inställd. Upptaktsmöte i Berga koloni den 8 augusti kl. 13.00 OBS anmälan! Den 13 oktober firar vår avdelning 40 år! Mera om detta senare, även här gäller anmälan! 5 december,OBS dagen, blir det julgröt och lite underhållning. Som vanligt anmälan även här! Jan-Olof Idmalm blev avtackad för sitt ledande och angagemang i släktforskarcirkeln. Tomas tackade för ett trevligt möte och hälsade välkomna till upptaktsmötet !

Barbro Åberg. tfn. 0706943061

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1