Förening Graniten Kalmar

Månadsmötet Ulfåsasalen 11 oktober

Drygt 70 personer samlades i Ulfåsasalen i Birgittakyrkan till PRO Granitens oktobermöte. Efter mötets öppnande och genomgång av dagordningen berättade ordförande Tomas Nygren att avdelningens PRO- vetare kom på tredje plats av 7 lag som tävlade samtidigt. Bra gjort! Det kommer att hållas ” öppet hus” på IKEA angående digital betaltjänst m.m. Maud Richter informerade om äldreboende i kommunen. Bland annat Berga Backe där boendet kommer att kosta 6000 + 3500 för mat per månad. Seniorshopen visade fina kläder med hjälp av mannekänger från avdelningen. Vi fick se många fina kombinationer I fina material och i ett särskilt rum hade alla möjlighet att se det stora utbudet och köpa om man ville, vilket många gjorde. Efter fikarast berättade Tomas att det inte blir någon hyttsill denna hösten, men troligen 2022. Det blir pubafton i Lindsdal den 19 november till ett pris av 170:- för en helafton. Anmälningslistor för kroppkakor/ raggmunk vid nästa möte, anmälning till Kalmarsundsrevyn den 30 december och köp av PRO- almanackan 2022 cirkulerade under mötet. Många glada vinnare kunde hämta sina paket vid dagens lottdragning. Vid nästa möte, den 8 november, som Tomas inbjöd till, kommer Gunilla och Johan Sigvardsson att stå för underhållningen. Tomas avslutade mötet med ett ” tack för idag och på återseende”

Barbro Åberg.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.