Förening Graniten Kalmar

Upptaktsmötet 8 augusti

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.

Många kom till upptaktsmötet Foto: Christer Bergkvist

Bra tillslutning. Foto Christer Bergkvist

Bra tillslut på upptaktsmötet.

Så var det dags för upptaktsmöte för PRO Graniten Kalmar. Det var en fin eftermiddag när c:a 90 personer samlades i Berga Koloniområde där man kunde inleda med en nog så klurig tipsrunda. Sedan hälsade ordförande Tomas Nygren välkomna och berättade att avdelningen fått tre nya medlemmar, samt presenterade eftermiddagens program. Det startade med en härlig och riklig grillbuffe, "Slejfen" och Kjell underhöll med livfull musik på gitarr och dragspel och sång och sedan serverades kaffe med kaka. Det var info från studiekommitten och listor fanns utlagda att skriva på vid intresse för cirklar och resor. Tomas talade om att fyra medlemmar hjälpte till under Diggeloo showen, vilket gav 3.200:- till kassan. Lite information om höstens aktiviteter. Eira och Arne vann tipstävlingen. Tomas tackade för en trevlig eftermiddag och hälsade välkomna till mötet i Ulfåsasalen den 12september.

Barbro Åberg tfn 0706943061

"Slejfen" och Kjell underhöll med livfull musik på gitarr och dragspel och sång. Foto Christer Bergkvist