Förening Graniten Kalmar

Julgröt och Lucia 2022-12-05

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Till PRO Granitens decembermöte kunde ordförande Tomas Nygren hälsa c:a 95 deltagare välkomna, däribland 4 nya medlemmar. En nyhet vid kommande möten är att endast 2 per år måste protokollföras och det blir årsmötet och höstmötet. Tomas informerade från samorganisationsmötet med val till KPR. Info från KPR ges på januarimötet. Vid möte med regionsorganisationen måste en votering skjutas upp på grund av att några av ledamöterna deltog digitalt. Tomas nämnde även att PRO:s försäkringar är bland de bästa som finns inom våra fackförbund, samt att det är väldigt viktigt att vårt medlemsantal ökar , bl.a. för att slippa höja medlemsavgiften. Nationell friluftsdag den 27 september 2023. Så kom vårt härliga besök! Kalmar Lucia som a capella framförde ett fint program med vackra julsånger. Därefter serverades julgröt med skinksmörgås. Gott och uppskattat. Sedan fyllde "Flisorna" på julstämningen med glada och fina julsånger, med bl.a. Lotta, Gunilla, AnnaBeth och Nenne som solister. Då gruppens ledare skall sluta sitt uppdrag vädjade Tomas till mötet om hjälp att finna en ersättare. Nästa möte blir den 16januari 2023. Som vanligt avslutades med lottdragning som gav många glada vinnare. Tomas avslutade mötet med ett tack för idag och välkomna den 16 januari.

Barbro Åberg. tfn 0706943061.

Publikt

Kalmar Lucia besök hos PRO Graniten