Förening Graniten Kalmar

Drönarfoto: David Petersson/ övrga foto: Christer Bergkvist

Ett 70- tal förväntansfulla medlemmar samlades på Berga Koloniområde när PRO Graniten inbjöd till upptaktsmöte den 10 augusti. En tipsrunda med kluriga frågor gav hjärngymnastik medan grillen värmdes upp. Ordförande Tomas Nygren hälsade alla varmt välkomna till detta första ”öppna” möte på över 2 år, en mycket efterlängtad händelse.

Förtjänsttecken för 5 års uppdrag inom avdelningen delades ut till Curt Obelin, Ylva Carlgren, Ann-Sofie Berglund och Ann-Charlotte Ståhl samt ej närvarande Gunborg Johansson.

Sedan fattade den kände trubaduren Tommy Elmgren sin gitarr och underhöll med spel sång och hålligång. Nu var det även dags att hämta nygrillade korvar och något att dricka och trivseln var stor. Vädret som från början varit varmt och skönt övergick till lite kyligt småregn, som ökade och fick oss att gå in i stugan där det serverades kaffe med tilltugg.

Tomas delade ut priser i tipsrundan och Tommy fortsatte med spel och sång tills det blev dags för Tomas att tacka för ett mycket trevligt möte.

Barbro Åberg

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1