Förening Graniten Kalmar

PRO Granitens decembermöte blev en festlig och trivsam avslutning på detta årets evenemang. Det inleddes med ordförande Tomas Nygrens välkomsthälsning till de c:a 90 medlemmarna som bänkat sig vid de juligt dukade borden. Efter val av justerare och förslag till dagordning för mötet rapporterade Tomas från distriktets årsmöte i Hultsfred 24/11 och samorganisationens dito 29/11, båda senarelagda på grund av pandemirestriktioner. Digitalisering blir allt vanligare i våra liv och kan vara nog så knepigt att begripa och lära för många äldre, och det går bra att söka hjälp från PRO- avdelningen om man känner att man behöver. Tomas vädjade om att de som inte meddelat sin mejladress till avdelningen bör göra detta för att kunna få information och kallelse till möten på ett säkert sätt den vägen. Vår sånggrupp Flisorna underhöll med härliga julsånger före och efter servering av julgröt med skinksmörgås och lottförsäljning. Sedan blev det kaffe med lussekatt och pepparkaka. På grund av reparationer i Birgittakyrkan i början av nästa år, blir det inget januarimöte. Årsmötet kommer att hållas på Guldfågel Arena den 7 februari kl. 13.00. Till marsmötet hoppas vi kunna vara tillbaka i Ulfåsasalen. Så var det dags fö lottdragning och många glada vinnare hämtade sina vackert inslagna ” klappar”. Tomas avslutade med ett varmt tack för ett fint möte och önskade alla GOD JUL och GOTT NYTT ÅR och välkomna tillbaka nästa år.

Barbro Åberg. tfn. 0706943061.