Förening Graniten Kalmar

Körslaget 2024

Ja, så har det utkämpats, Körslaget, den 20 april i Oskarshamn. Det blev en lördag fylld med sång, musik och glad gemenskap! Till detta evenemang samlades cirka 80-talet körmedlemmar från länets PRO avdelningar som under hösten och vintern övat på 6 gemensamma sånger och var sin att framföras av egna gruppen. Trots namnet Körslaget är det ingen tävling men alla har tagit sitt engagemang på fullaste allvar. Dagen började med kaffe och smörgås sen blev det genrep med olika anvisningar och order av ledaren Lisa Debourg. Lisa är ett energiknippe som med allvar och skoj får alla att fungera precis som hon vill. Efter en god middag och vilopaus var det dags att ställa upp för att bjuda tillkommen publik på det vi jobbat för. Sångarglädje! Ja, det är så roligt att få vara en del av denna sjungande och spelande gemenskap och se att publiken har trevligt och gillar det som framförs! Lisa hoppades att denna sångarträff kommer att upprepas nästa år. Roger Kaliff framförde ett varmt tack till Lisa och körerna och ABF som varit medarrangör.

Barbro Åberg. tfn. 0706943061

Skickat från Outlook för iOS Länk till annan webbplats.

Det var här körslaget hade sin boning i Folkets Park Oskarshamn

Körslaget 2024 20 april i Folkets Park Oskarshamn