Förening Graniten Kalmar

Årsmötet Graniten Bilder Helmuth Petersson

Årsmötet 2022-03-14

Årsmötet blev första mötet för året för Graniten. Det fick, på grund av reparationsarbete i Ulfåsasalen, hållas i Arenans konferenslokal. Ordförande Tomas Nygren hälsade välkomna, tände ett ljus och påbjöd en tyst minut att minnas de medlemmar som gått bort under 2021. Tomas läste upp förslag till dagordning som därefter fastställdes. Avdelningen har386 medlemmar varav 36 nytillkomna under året. Verksamhetsplanen för 2022 presenterades och innehöll såväl gamla ”hållpunkter” som nya inslag i form av resor, gästuppträdande mm.

Till ordförande för årsmötesförhandlingarna valdes Jan Bengtsson med Ulla-Britt Peterson som sekreterare. Vid valen till ledamöter i styrelsen, kommittéer och grupper blev det omval på de flesta posterna. Nyvalda blev Ann-Charlotte Olofsson, Ylva Carlgren, Sonny Ålund, Per Heiding, Ann-Charlotte Ståhl, Jan Bengtsson, Raija Äijö Heiding, Gunnel Gunnarsson och Eira Carlsson. Verksamhetsberättelsen och revisionsberättelsen föredrogs varefter styrelse och revisorer beviljades ansvarsfrihet. Christer Bergqvist fick mottaga 5-årsnålen, Ann-Sofie Berglund, Ing-Gun Svernedal och Roland Andersson avtackades. Tomas Nygren tackade Jan Bengtsson för ordförandeskapet vid förhandlingarna. Så blev det kaffepaus med härlig smörgåstårta och lottförsäljning. Sedan informerade Tomas om planerade resor mm. för året, bl.a. resa till Västerviks skärgård 7 juni. Information gavs även om IT utbildning samt cirklar och andra aktiviteter. Det kommer att finnas en app att ladda ner i mobilen för att lätt få tillgång till information från Graniten. Ett möte om DigiSen, för oss äldre att lära oss om den digitala världen, kommer Christer Bergqvist att hålla 24/3 kl 13.00.

Till nästa möte som hålls den 11 april, förhoppningsvis i Ulfåsasalen, då ”Hönsalotta” kommer att medverka, hälsade Tomas varmt välkomna samt avslutade mötet med ett ”tack för idag”!

Barbro Åberg. tfn 0706943061.

Smaklig måltid

Stor tillslutning