Förening Graniten Kalmar

Månadsmötet 7 november

Vid PRO Granitens novembermöte hälsade ordförande Tomas Nygren 84 medlemmar välkomna och kunde presentera 9 nya medlemmar varav några personligen hälsades välkomna till föreningen. Ingrid Wernersson presenterade 2023 års budget plan och Tomas redogjorde för planerad verksamhet inför nästa år. Medlemsavgiften kommer att vara oförändrad. Det serverades kroppkakor och raggmunk med tillbehör som avnjöts till fullo. Sen blev det sång av "Flisorna" innan det var dags för bensträckare, kaffe och lottförsäljning. Andra sång avdelningen inleddes med soloframträdande av Lotta och Nenne som stiligt par i " Löjtnantshjärtan" sen blev det solo även av Gunilla samt Nenne igen. Tomas Nygren återkom till vikten av att arbeta för ökat medlemsantal i föreningen om man skall kunna bibehålla det fina utbud som finns på olika områden. Till kalmarrevyn den 30 december finns några biljetter kvar! Nationell friluftsdag kommer att hållas 27 september 2023. Lottdragningen gav som vanligt många glada vinnare möjligheten att hämta ett paket. Tomas avslutade med ett tack för i dag och hälsade hjärtligt välkomna till nästa möte den 5 december då det bjuds på Lucia och serveras julgröt med skinkmacka.

/Barbro

Mycket bra underhållning av Flisorna Foto: Helmuth Petersson

Kökspersonalen en del att nämna för bra arbete så raggmunkar och kroppkakorna kom ut Foto Helmuth Petersson

Utspisning på gång Foto: Helmuth Petersson