Distrikt Gävleborg

Försäkringsinformatör

Här finns information från försäkringinformatör i distriktet.

Försäkringsinformatör i distriktet är Folke Eriksson, Ockelbo.

Distriktets försäkringsinformatör får en uppdatering så snart den centrala förhandlingen är klar och det finns ett alternativ till PRO-försäkringarnas lösning. Om lokalföreningarna efterfrågar information om PRO-försäkringarna ska distriktets försäkringsinformatör besöka föreningarna och informera om de olika försäkringsalternativ som finns för medlemmarna. Målet är att besöka minst 5 lokalföreningar per år.

Lokalföreningarnas försäkringsinformatörer erbjuds uppdatering om PRO-försäkringarna. Distriktets försäkringsinformatör kallar till Gruppmöten med de lokala föreningarnas försäkringsinformatörer för att informera om förändringar och uppdatering av gällande försäkringar Lokalföreningarnas försäkringsinformatör ska få en uppdatering 1 gång per år.

Om lokalföreningarna efterfrågar information om försäkring i PRO, som är tecknat med Folksam, ska försäkringsinformatör för distriktet åka ut till respektive förening och informera om vad som gäller. Målet är att besöka 5 - 10 föreningar om året.
Lokalföreningarnas försäkringsinformatörer skall beredas en uppdatering om försäkringarna genom att de kallas till gruppmöten för information. Målet är 1 gång per år.

Ansvarig för information om försäkringar är Folke Eriksson, Ockelbo

Distriktets försäkringsinformatör ska under året besöka de lokalföreningar som efterfrågar information om PRO-försäkringarna och informera om de olika försäkringsalternativ som finns.

• Mätbart mål är att besöka 5 - 10 lokalföreningar om året, om inte pandemin sätter käppar i hjulet.

Försäkringsinformatörer i lokalföreningarna erbjuds uppdatering om PRO-försäkringarna. Distriktets försäkringsansvarige kallar till Gruppmöten med de lokala föreningarnas försäkringsansvariga för att informera om förändringar och uppdatering av gällande försäkringar.

• Mätbart mål är att lokalföreningarnas försäkringsansvariga ska få en uppdatering 1 gång per år.

Ansvarig för försäkringar är Folke Eriksson, Ockelbo

Ett av de mätbara målen för distriktets försäkringsinformatör var att besöka 5 - 10 lokalföreningar som vill ha information om vilka olika försäkringsalternativ som finns för medlemmarna i PRO.

Ett besök till PRO Delsbo har genomförts har under året.

Ett annat mätbart mål var att lokalföreningarnas försäkringsinformatörer skulle få en uppdatering gällande försäkringar 1 gång per år genom att försäkringsinformatören kallar till Gruppmöten vilket inte har kunnat genomföras på grund av restriktioner för Corona-pandemin.

Ett 20-tal kontakter med medlemmar har genomförts via telefon. Möten och kontakter har tagits i distriktet. I likhet med övrig PRO-verksamhet som varit kraftigt begränsad på grund av Corona-pandemi under året har försäkringsfrågor också påverkats.

Försäkringsinformatör är Folke Eriksson, Ockelbo