Förening Lysekil

PRO Lysekil inbjöd till ett härligt sillbord

Majs månadsmöte startas med sillbord. Vår ordförande Frank Olsson hälsar alla välkomna och berättar att all den goda sillen som bjuds idag är sponsrad av Klädesholmen på Tjörn. Det är allt från matjessill till löksill och sill inlagda i olika såser. De mycket goda kanelbullarna till kaffet är sponsrade av Opera på Landsvägsgatan i Lysekil. Lysekils PRO tackar hjärtligt för dessa fina gåvor. PRO:s herrmatlagningsgrupp under ledning av Lars Kallin har lagat och färdigställt detta fina sillbord. Frank avslutar med att önska alla välkomna till bordet och nu är det cirka 120 hungriga PRO-are som låter sig väl smaka av allt från det goda sillbordet.

Glada män som förbereder sillbuffén

Maten snart framdukad och deltagarna är samlade

Underhållning

Efter att alla låtit sig väl smaka av kaffe och de goda bullarna från Opera startade teatergruppen GladPac med sången ”Nu skall vi ha kul PRO” De höll vad de lovade i sången, de roade verkligen alla i publiken. Det ena numret avlöste det andra och det bjöds på många härliga skratt. Leif GW hade stora funderingar på hur han skulle lösa fallet med den försvunna Pissoaren i Lysekil. Hur man på bästa sätt använder Kallbadhuset i Lysekil. Hur svårt det är att förstå ett fiskeförbud i Norra Hamnen i Lysekil. Hur svårt kan det vara att knäppa på sig ett par hängslen? Ibland kan det vara lite knepigt för en pensionär att rycka in som dagisfröken. Detta är ett litet urval av allt roligt som teatergruppen GladPac bjöd på. Det är bara att buga och bocka och säga hjärtligt tack för denna underbart roliga underhållning.

GW har synpunkter

Två damer i hatt har också synpunkter

Dagis med personal och barn

Två fiskare i Norra Hamnen

Teatergruppen tackar för deltagarnas uppskattning

Gunnar Nyberg förrättade som vanligt dagens lotteri. Många av våra medlemmar fick äran att vandra hemåt med fina vinster. Ordföranden avslutade mötet tackade för visat intresse

Annons i LysekilsPosten i juni

Tack
Ett varmt tack till Klädesholmen Seafood AB
för all den goda sillen till vårt sillbord

Ett varmt tack till Opera konditori, Lysekil
för alla goda bullar till kaffet i samband med vårt sillbord.
PRO Lysekil

Text Siv Hansson