Förening Lysekil

Golf DM i augusti

P R O Bohuslän har haft DM i golf

PRO Bohuslän har haft DM tävlingar s amt kval till Riksmästerskapet som ska spelas i Sunne den 5 o 6 september.

Tävlingen arrangerades av Lysekils PRO och spelades på Holma golfbana. Tävlingsledare var Frank Olsson från distriktets friskvårdskomitté samt Curt-Erik Mattson från Lysekil.

Tävlingsansvariga Frank Olsson o Curt-Erik Mattsson samtalar med Margit Callebro, Morlanda

Tävlingen samlade 20 deltagare som representerade PRO föreningarna i Morlanda, Skredsvik, Brastad, Kungälv, Smögen, Kungshamn samt Lysekil.

Holma bjöd på strålande väder men en del vind och alla var förväntansfulla inför dagen när morgonens fika intogs.

Deltagare pustar ut efter 18 hål

Efter fullbordad runda serverades en mycket god o välförtjänt måltid innan det var dags för prisutdelning och att kora årets DM mästare.

Resultat;

Damer
1 Ingegerd Lundh, Lysekil 75 slag Distriktsmästare
2 Margit Callebro, Morlanda 80
3 Ingegerd Karlsson, Kungshamn 83
4 Else-Marie Sjöberg, Lysekil 84
5 Gunvor Hammargren, Lysekil 85

Fr.v. Ingegerd Karlsson, 3;a, Ingegerd Lundh 1;a DM mästare och Margit Callebro 2;a

Herrar
1 Krister Sjöberg, Lysekil 73 slag Distriktsmästare
2 Erik Peper, Lysekil 77
3 Curt-Erik Mattsson, Lysekil 78

Fr. v Erik Peper 2;a, Krister Sjöberg 1;a DM mästare och Curt-Erik Mattsson 3;a

4 Tommy Jönsson, Smögen 78
5 Åke Lundh, Lysekil 79
6 Lennart Tausson, Skredsvik 79
7 Lars Berndtzen, Lysekil 80
8 Lennart Karlsson, Brastad 80
9 Bertil Johansson, Brastad 84
10 Kjell Lundhag, Kungälv 84
11 Kurt Karlsson, Lysekil 86
12 Christer Höglind, Lysekil 87
13 Lars Karlsson, Morlanda 91
14 Claes Sköldbäck, Kungälv 94
15 Ronny Andersson, Lysekil 96

Det innebar att Bohusläns PRO kommer att representeras av Ingegerd Lundh, Lysekil, Margit Callebro, Morlanda, Krister Sjöberg, Lysekil samt Erik Peper, Lysekil vid riksmästerskapet i Sunne.

Vi önskar dom stort lycka till.

Vid pennan och bilder
Christer Höglind