Förening Lysekil

Augusti medlemsmöte

Stångenäs dragspelsklubb underhöll på PRO:s månadsmöte

Ordföranden i Lysekils PRO, Frank Olsson, hälsade alla välkomna till augusti månads medlemsmöte. Ca 100 medlemmar kom till detta möte.

Deltagare till dagens medlemsmöte i förväntan

Nya medlemmar:

Under den senaste månaden har det tillkommit 5 nya medlemmar vilka hälsades välkomna.

Information:

Resekommitténs informerade om att nästa resa blir till Halmstad den 25-26 oktober och att distriktet anordnar en julmarknadsresa till Kiel/Hamburg den 25-28 november.

ABF anordnar en kurs för cirkelledare i ämnet ”tillsammans mot ensamhet”.

Möjligheten till varma bad på Kuling har startat.

PRO Bohuslän har haft distriktsmästerskap i golf på Holma golfbana. De två bästa i herr- och damklassen går vidare till riksmästerskapet i Sunne den 5-6 september. I herrklassen gick Krister Sjöberg och Erik Peper båda från Lysekil vidare. I dam-klassen gick Ingegerd Lundh, Lysekil och Margit Callebro, Morlanda vidare.

Under hösten anordnas räkfrossa den 20 september och pubafton den 4 oktober. Båda tillställningarna anordnas i Ålevik.

Den 2 oktober kommer Bo Knutsson till Folkets Hus och berättar om glasets historia.

Även i år har PRO haft lotteriförsäljning tillsammans med Lions på Rosvikstorg.

Underhållning

Stångenäs dragspelklubb stod för underhållningen. Det blev en blandning av gammeldansmusik, sång, allsång, historier och limerickar. Två av medlemmarna i dragspelsklubben firade guldbröllop och de kom utstyrda i bröllopskläder och dansade brudvals på dansgolvet. Dragspelsklubben tackades med PRO-lotter och applåder.

Stångenäs dragspelsklubb

Lotteridragning

Gunnar Nyberg förrättade dagens lotterier.

Ordföranden avslutade mötet och tackade för visat intresse.

Ordförande och sekreterare i arbete

Text KåGe Mattsson
Foto Christer Höglind