Förening Lysekil

Resa till Falkenberg

Falkenbergsrevyn fick besök av medlemmar i Lysekils PRO.

15/3 var det återigen dags för en resa förLysekils PRO. Denna gång gick resan till Falkenberg och revyn ”Uppskruvat”, en revy på högtryck.

Väl framme i Falkenberg åkte vi först till restaurang Belugia, ett stenkast från stadsteatern, där vi hade beställt lunch. Kycklingfilé, rödvinssås, rotfruktsgratäng och fetaostkräm. Vilken god lunch!

Sedan var det dags att gå till teatern och ta plats för ett par timmars avkoppling. En 20 minuters paus mellan akterna, gjorde att man kunde resa sig, sträcka på benen och inta något att dricka. Efter detta fortsatte revyn. Det var full fart från början till slut. Det var sång och musik och naturligtvis träffande imitationer av kända personer som t.ex. Leif GW Persson, Mat-Tina, Mandelmans, otrogen hemmafru, Trump och Kim Jong-Un samt parodier på spektakulära händelser som tilldragit sig under hösten. Det gällde valet, turerna i Svenska Akademien, flygplanskandaler mm. Den ena sketchen avlöste den andra i högt tempo. Skrattsalvorna ekade i lokalen.

Efter revyns slut tog bussen oss till Rasta i Björkäng, där var och en kunde köpa något att äta eller dricka, varefter färden fortsatte till Lysekil.

Detta var nästan en jubileumsresa eftersom det var den 30:e resan denna resekommitté anordnat.

Text: Karin Evling
Foto: Gun Dahl