Förening Lysekil

Februari medlemsmöte

Lisbet och Marina Schagerholm underhöll på PRO:s månadsmöte

Ordföranden i Lysekils PRO, Frank Olsson, hälsade alla välkomna till februari månads medlemsmöte. Ca 90 medlemmar kom till detta möte.

Nya medlemmar:

Under den senaste månaden har det tillkommit 10 nya medlemmar vilka hälsades välkomna.

Information:

Samorganisationen skall ha möte den 27 februari. Ny representant på samorganisations- och KPR-mötena är Christer Höglind som ersätter Eva Sjöfält. Frågor som skall diskuteras på mötet är den interna busslinjen samt förhållandena på Lysekilshemmet.

Frank Olsson informerade om en resa till Holland som distriktet anordnar.

Det finns plats i en av läsecirklarna för dem som är intresserade. Den cirkeln träffas på måndagar.

Det är färre personer som sysslar med slöjd varför det endast är 2 grupper som slöjdar på onsdagarna.

Underhållning

För underhållningen stod Lisbet och Marina Schagerholm från Gesäter i Dalsland. De kom in på scenen, utklädda till två äldre damer, som började prata om hur svårt det var att hitta till Folkets Hus. De hade blivit lotsade av en man i rutig skjorta som stod på gatan och pratade med dem i telefon. De fortsatte att spexa och berätta roliga historier så skrattsalvorna rungade i lokalen. De övergick till en stunds allsång som varvades med historier. Det var välkända låtar av bland annat Dan Andersson och Thore Skogman som vi kunde sjunga med i. De framförde även Gesätervalsen som en av damernas mamma hade skrivit. De blev avtackade med rosor av ordf Frank Olsson.

Lotteridragning och avslutning

Gunnar Nyberg förrättade dagens lotterier.

Ordföranden avslutade mötet och tackade för visat intresse.

Text KåGe Mattsson
Foto Stig Persson