Förening Lysekil

Julfest

PRO Lysekils julfest.

Den 12 december samlades ett 80-tal PROmedlemmar i foajen till Forumlokalen i Lysekils Folkets Hus. Där serverades det glögg och pepparkakor. Dessutom kunde man köpa lotter. Kl halv fem öppnades dörrarna till Forum och gästerna släpptes in i den mycket vackert dukade lokalen. Efter att alla hade slagit sig ner runt dom runda borden släcktes ljuset. Vacker luciasång hördes och ett luciatåg med ungdomar från Lysekils Ryttarklubb tågade in.Dom gick upp på scenen och sjöng där ett stort antal julsånger.Mycket trevligt.

Efter att dom gått ut tändes ljusen och maten som levererats från HÅBY Motell började serveras.

När alla var mätta och belåtna kom nästa programpunkt som var underhållning av PROkulererna. Dom inledde med Knalle Juls Vals en gammal Taubelåt. Sedan följde ett antal jullåtar bl.a. Santa Lucia på originalspråket italienska. Underhållningen avslutades med Feliz Navidad då publiken önskades en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Efter detta blev det kaffe och sedan äntrades scenen av Linedancegruppen som visade upp ett antal häftiga danser.

Kvällen avslutades med sedvanligt lotteri med vinster skänkta av COOP Rosviksgatan,COOP Dalskogen,Christina Olsson och Pia Axelsson.

Efter avslutning blev det lite dans innan vi alla trötta men glada drog oss hemåt.

Text: Frank Olsson
Bild: Gun Dahl