Förening Lysekil

September medlemsmöte

PRO Lysekil har haft besök av representanter för Lysekilsposten.

Vice ordföranden Christer Höglind förklarade mötet öppnat och hälsade alla välkomna.
Christer hälsade därefter Albin Gustavsson och Gabriel Berntsson från Lysekilsposten välkomna.

Lysekilsposten

Albin Gustavsson och Gabriel Berntsson från Lysekilsposten kom på besök och berättade om de förändringar som blir från vecka 40
på Lysekilsposten. Tidningen kommer fortsättningsvis ut två gånger per vecka, tisdagar och torsdagar.

Tidningsformatet kommer att bli lite mindre och tryckas i färg. Många av våra medlemmar läser Lysekilsposten och givetvis var
frågorna många som Albin och Gabriel fick svara på. Båda var väl pålästa och alla fick svar på sina frågor.
Tack Albin och Gabriel för en mycket trevlig presentation av förändringarna på tidningen.

Albin o Gabriel från LP

Christer Höglind informerar från senaste KPR-mötet.
Christer Höglind ger oss en mycket bra redogörelse över det som fanns på dagordningen på senaste KPR-mötet.
Trafikingenjör Magnus Eriksson kunde inte ge någon konkret redogörelse beträffande trafiken runt
det nya äldreboendet. Klart var att det kommer att bli ett bullerplank mot gatan.
Annelie Antonsson informerade vad som gäller beträffande anhörigstöd.
Att vara anhörigvårdare är jobbigt och man bör ta reda på vad som gäller och vilken hjälp man kan få som anhörigvårdare.
Socialchefen informerade om alla turerna beträffande äldreboendet Gullvivan på Skaftö.
Det blev inget svar på frågan om vem som är ordförande för KPR.

PRO:s riksfinal i golf
Erik Peper ger en fin information från PRO:s riksfinal i golf i Sunne som pågick under två dagar.
Till kvalificeringstävlingen var det två damer och två herrar som presenterade från vårt distrikt Bohuslän.
Ingegerd Lundh, Lysekil och Margot Callebro, Morlanda för damerna samt Christer Sjöberg
och Erik Peper, båda från Lysekil för herrarna. Dag ett var det lagtävlingar och där hamnade
Bohuslän på plats 6 av 20 startande. Dag två var det individuella tävlingar. Det var bland
annat 39 personer över 75 år som tävlade och där kom Erik Peper från
PRO Lysekil på första plats. En mycket fin prestation och ett stort grattis till Erik.

Underhållning av Benny Jannerbrink
Benny Jannerbrink från Kungälv underhöll efter kaffepausen med mycket fin Countrymusik.
Vi fick lyssna till låtar från bland annat Johnny Cash, Chuck Berry, John Denver och Elvis Presley.
Benny sjöng också en del låtar från några av sina egna album. Han avslutade med låten
”Jag kan aldrig glömma dig” en egen skriven låt som kommer med på hans nästa album

Lotteridragningar

Folkets Hus, Lysekil hade skänkt 10 stycken biljetter till någon av höstens operaföreställningar
som körs på Folkets hus i Lysekil. Dessa lottades ut bland medlemmarna på mötet.

Fem lyc
kliga vinnare kunde gå hem med 2 biljetter vardera. Stort tack till Folkets hus för denna fina gåva.