Förening Lysekil

Seniormässa

Seniormässa den 7 november 2019 i Lysekil

I år annordnades Seniormässan i Lysekil på Oscars under temat ”Livskvalitet”

Mässan anordnades av Lysekils Kommun med deltagande av samtliga pensionärsföreningar, studieförbunden, vårdcentralerna, tandläkare mm Exempel på utställare var alltså PRO, SPF, Hörselfrämjandet ABF, Synsam, Rambo, Vuxenskolan, Lustjakt, Capio med många flera

Alla besökare och utställare bjöds på kaffe och utsökta kanelbullar.

Mässan inleddes av PRO:s ukulelegrupp som spelade och sjöng några medodier under ledning av Johhny Kristoffersen.

Därefter höll Lysekils Kommun välkomsttal till alla besökare som redan tidigare börjat fylla lokalen.

Sedan uppträdde sångkörerna från PRO och från SPF med skönsång tillsammans och var för sig.

Efter avslutad sång så var det dax för mannekänguppvisning med kläder från Julia´s, LL 1903 och KappAhl. Nio glada pensionärer uppträdde som mannekänger. Här är våra representanter som var Lena, Benny och Gun.

Här står Eva och Lena bakom PRO:s bord under visningen av PRO:s flesta pågående aktiviteter, och vid sidan står ABF med Ramiza och Fredrik.

Text/ Gun
Bild / Siv och Gun