Förening Ramsele-Edsele

Vårfesten 25/5 2023

PRO Ramsele-Edsele 75 år!

Vilka fantastiska medlemmar vi har i vår förening! Från Dorotea, Strömsund, Helgum, Junsele, Backe, Edsele och Ramsele strömmade de till för att vara med i gemenskapen. Fyra nya medlemmar fick som vanligt sin särskida välkomsthälsning.

Samvaron inleddes med lunch på Restaurang Solporten. Med anledning av att föreningen firar 75 år bjöds tårta till kaffet. När alla var mätta och belåtna samlades vi i hörsalen. Några extra stolar behövdes för att alla 81 skulle få sittplats.

Ordförande Henry hälsade alla varmt välkommen - medlemmar, skrivtolken Rose-Marie Strid samt musikanterna Kent Sundberg och Karl-Göran Hammarberg.

Glada musikanterna Kent och Karl-Göran

Kent och Karl-Göran fick lite vila medan vi informerade om olika aktiviteter.

• Inger talade om att motionslådorna i Edsele och Ramsele redan är utplacerade. Besök dem och skriv ditt namn. Fina vinster väntar vid sommarens slut. Röda Korset är medarrangör. Sommarens resa 1 juli till Mariebergs kaj och musikteatern Bogserbåten på Ångermanälven har efter ett återbud två platser lediga. Avresa från torget kl 12.00.
  • Kristina berättade om tipspromenaderna på onsdagar kl 13.00. De går ut från boulebanan på Änget. PRO-kören har tackat ja till att sjunga vid nationaldagsfirandet på Faxen.
  • Bengt var herr Fortuna och hade vinstdragning av inlämnade friskvårdskort. Tre glada motionärer vann Trippelskrapetlotter. Nya friskvårdskort delades ut. Bengt kunde också tala om att ett av föreningens lag i PRO-vetarna hade kvalificerat sig till distriktsmästerskapet som avgjorts under veckan. Laget blev bronsmedaljörer med en poängs förlust.
  • Leif och Lars sålde lotter som hade strykande åtgång då vinsterna var nybakat tunnbröd av mästerbagerskan Elsa Sundin.
  • Henry gjorde reklam för en friluftsdag i Edsele vid klubbstugan onsdag 14 juni kl 12.00- 14.00.

PRO-vetarlaget Berndt Lagerstedt, Kristina Jönsson och Britt-Marie Sörensson

Henry avslutade med att tacka för dagen och önska skön sommar.

Text och bild: Kristina Jönsson