Förening Ramsele-Edsele

Surströmmingsfest 24/8 2023

Nära 80 kom till Faxen när PRO Ramsele-Edsele hade höstens första månadsmöte som traditionellt är en surströmmingsfest. Det har som alla vet varit svårt att skaffa surströmming men våra medlemmar hade till och med ”offrat” de egna burkarna för den gemensamma festen.

Vice ordförande Bengt Nilsson hälsade alla välkommen och särskilt fyra nya medlemmar som välkomnades in i gemenskapen.

Därefter lämnade Bengt ord och ton till Putte Kihl. Han hade satt ihop ett musikkviss med brett urval av låtar. Mycket trevligt!

”Köket” dukade upp strömming med tillbehör och bredda tunnbrödssmörgåsar. Som vanligt var det vår mästerbagerska Elsa Sundin som bakat.

När mötet är slut har "köket" fullt upp med att diska 80 tallrikar, assietter, koppar, glas, bestick ... torka bord ...

Men i köket är det inga sura miner. Nej, tvärt om! Tack för det ni gör!

Ansvarig för köket i Ramsele är Majvor Hansson.

Text och bild: Kristina Jönsson