Förening Ramsele-Edsele

Månadsmötet 26/1 2023

PRO Ramsele-Edsele har haft årets första medlemsmöte. Det blev ett möte fyllt av värdefull information. Vi var 70 som mött upp och däribland en ny medlem som hälsades välkommen.

Hur skyddar man sig bäst mot bedrägerier, som oftast sker per telefon? Mats Ledin, utredare på bedrägerienheten i Västernorrland, gick noggrant igenom många farliga fällor vi kan hamna i och betonade särskilt att vi inte ska lämna ut koden till BankID. Han påpekade också att swish är säkert men vi måste kontrollera att vi skickar till rätt telefonnummer och rätt mottagare.

Fixar-Arne

Vi hade också Fixar-Arne på besök. Hans tjänster är kostnadsfria för oss som är 73+. Arne vill ha fler uppdrag i Ramsele. Alltså, klättra inte själv för att byta trasiga taklampor utan ring Fixar-Arne.

Bengt rapporterade från senaste mötet med Kommunala Pensionärsrådet KPR. Kristina talade om studiecirklar – pågående och sådana som snart startar. Inger redogjorde för två förslag om resor. En dagsresa till Sandslån med bland annat musikteater samt en nöjeskryssning till Tallinn. Båda resorna går ut från Ramsele.

Efter fikapausen spelade vi tre omgångar bingo med Leif som utropare. Därefter tackade ordförande Henry för gemenskapen och hälsade välkommen till årsmötet nästa månad.

Text: Kristina Jönsson