Förening Ramsele-Edsele

Årsmöte 23/2 2023

Trots att skid-VM inleddes samtidigt var det ändå 63 medlemmar som deltog i årsmötet.

Ordförande Henry hälsade välkommen och därefter tog Kent & Marie över för en stunds underhållning.

Efter en fikapaus öppnades de sedvanliga årsmötesförhandlingarna. De inleddes med parentation, som avrundades med att Kristina spelade Om du nånsin kommer fram till Samarkand. Det blev också en hyllning till upphovsmannen Thorstein Bergman som avled föregående år.

Bengt Nilsson och Sonja Sandström valdes att leda mötet. Kassören Agneta Jeansdotter redogjorde för 2022 års ekonomiska resultat.

Styrelsen omvaldes i helhet. Örjan Carlsson omvaldes som revisor och Kjell Rydstedt blev nyvald. Kökskommittén i Edsele omvaldes. ”Ramseleköket” omvaldes också förutom Mona Krånglin Ericsson som valt att avgå efter många år i kommittén.

Henry avtackade Mona med en liten present. Bengt tilldelades PRO:s förtjänsttecken för mångårigt och pågående engagemang i PRO.

Henry tackade styrelsen för bra samarbete och likaså ”köksflickorna”. Mötet avslutades med vinstdragning då många skänkta vinster fick nya ägare.

P.S. Skid-VM då? Under mötets gång tog Sverige guld, silver, brons i damernas sprint!

Text: Kristina Jönsson - Bild: Elisabeth Bystedt