Förening Ramsele-Edsele

Månadsmöte 21/9 2023

Än en gång har vi haft ett välbesökt månadsmöte. Torsdag den 21/9 var vi drygt 70 som deltog. Vice ordförande Bengt Nilsson öppnade mötet och hälsade alla välkommen. Särskilt välkommen till skrivtolken Rose-Marie, Aina med Senior Shop, Christin Andersson och Lilian Eriksson från Regionen samt tre nya medlemmar.

Publikbilder med idel ryggar

Inledningsvis fick vi information om höstens vaccinationer av de båda från Regionen. De fick också svara på några frågor.

Christin Andersson och Lilian Eriksson

Leif Gissler tipsade om en resa till Tallinn 19 - 21/11. Kristina Jönsson berättade sedan om aktiviteter som pågår men också sådana som kan startas. En “önskelista” var utlagd på borden med förslag på olika studiecirklar. Flera anmälde intresse av nya cirklar.

Efter fikapausen visade våra stjärnmannekänger Agneta Jeansdotter, Eva Karlsson, Inger Ramstedt, Berndt Lagerstedt och Kjell Rydstedt höstens och vinterns mode.

Sedan hände något otippat! Bröderna Djups “Vi bor på landet” tonade ut i lokalen och en av brödernas kossor hade kommit på villovägar och gjorde entré på scenen åtföljd av en mjölkerska med flätor. Succé!

Mamma Mu med glasögon och skägg

Innan vi skildes åt hade Bengt en trafikmaning: Glöm inte reflexvästen i höstmörkret och från 1/10 är det tillåtet att ha dubbdäck på bilen men de måste ha ett mönsterdjup på 3 mm.