Förening Ramsele-Edsele

Höstmötet 23/11 2023

Den 23 november hade PRO Ramsele-Edsele höstmöte. Av tradition hålls det i Edsele bygdegård. 45 medlemmar hade mött upp. En ny medlem välkomnades även denna månad.

På mötet beslutades att medlemsavgiften till föreningen blir oförändrad 10 kr. Verksamhetsplanen godkändes av mötet liksom budgetförslaget, som kommenterades av kassören Agneta.

Biståndshandläggare Marita Karlström var inbjuden till höstmötet. Hon informerade och svarade på frågor bland annat om hur man kan söka bistånd för social samvaro, inköp, utkörning av mat m.m.

Skänkta vinster lottades ut

Dagens musikaliska underhållning fick vi av Kent Sundberg som sjöng ”våra” låtar. Medan Leif och Lars sålde lotter serverade ”köksflickorna” smörgåsfika. Ordförande Henry tackade alla för dagen och hälsade välkommen till julfesten 14 december som är nästa medlemsmöte.

Text: Kristina Jönsson - Bild: Elisabeth Bystedt