Förening Ramsele-Edsele

Julfesten14/12 2023

Vi hade inte tur med vädret när julfesten gick av stapeln den 14 december. Temperaturen höll sig mellan 24 och 30 minusgrader i grannskapet. Trots det kom över 100 julfirare.

Vid ingången välkomnades vi av Barbro och Hasse som bjöd på värmande glögg med pepparkaka.

Under samlingen spelade Ramzel - Sven-Åke, Nisse, Tryggve och Totte - julmusik. Ramzel återkom sedan flera gånger under hela festen.

Som många år tidigare fick vi besök av förskolans charmfulla luciatåg med stjärngossar, tomtar, pepparkaksgubbar och tärnor allt under ledning av Kristina KE Eriksson.

Ordförande Henry delade sedan ut en uppskattad julklapp till oss alla: Föreningen bjuder på kalaset!

Även i år var det Elsa som bakat tunnbrödet till skinksmörgåsen som serverades till julgröten. Leif och Lars sålde massor av lotter. Vinstbordet var fyllt med minst 70 vinster – alla skänkta.

Vinstbordet

Sammankomsten avrundades med Henrys påminnelse om att reflexväst är en bra försäkring i vintermörkret. Vidare tackade han kökskommittéerna i Edsele och Ramsele för det jobb de gör för oss medlemmar. PRO-kören sjöng en julsång av Lasse Berghagen och julsångernas julsång O, helga natt. Ramzel avslutade med Vi ses igen och Nu tändas tusen juleljus.

Text: Kristina Jönsson - Bild: Elisabeth Bystedt