Förening Ramsele-Edsele

Månadsmöte 26/10 2023

PRO Ramsele-Edsele har än en gång haft ett välbesökt månadsmöte. Den 26/10 var vi 73 deltagare och även den här dagen hälsades en ny medlem välkommen. Johan Lindström stod för underhållningen. Han fick oss att säga och ropa konstiga ljud, vifta med armarna och till och med tungsteppa som Ludgo-Pelle. Mycket skratt och glada miner. En dag av trivsel.

Flera studiecirklar är igång – körsång, seniorgympa, handarbetsträff, boule och ”skriv ditt liv”. PRO-distriktet har haft höstmöte och bland annat beslutat att medlemsavgiften är oförändrad 35 kr. Vi påminde om att det är dags att boka tid för höstens vaccinationer. Ett dignande bord med skänkta vinster lockade oss att köpa lotter.

Flitiga motionärer belönades också. I samarbete med Röda Korset har vi under barmarkstiden motionslådor i Edsele och Ramsele. Inger Persson hade dragit lott bland dem som besökt lådorna och tre vinnare från Edsele respektive Ramsele vann Trippelskrapetlotter.

Hon drog också tre vinnare bland dem som lämnat in sina friskvårdskort.

Nästa medlemsmöte blir höstmötet i Edsele. Dessförinnan blir det musikkafé tisdag 7/11. Ordförande Henry tackade för dagen och avrundade mötet med maning om att använda reflexväst.

Text och bild: Kristina Jönsson