Förening Ramsele-Edsele

Månadsmötet 20/4 2023

Medlemsmötet i april hölls i Edsele bygdegård. Vår förening har många medlemmar på andra orter än Ramsele/Edsele. På dagens möte deltog även medlemmar från Helgum, Junsele och Backe.

Ordförande Henry hälsade alla välkommen till mötet. Vi var 57 medlemmar som mött upp. Tre av dessa hälsades lite extra välkommen eftersom de deltog i sitt första medlemsmöte.

Vår gäst för dagen var Anna-Lena Jonsson, ICA Nära Ramsele.

Hon inledde med att tala om idén med ICA och hur det funkar. Eftersom ICA-butiken i Ramsele nyligen genomgått en stor "uppgradering" informerade hon om bland annat energisparåtgärder som gjorts. Vi fick också tips om hur vi digitalt kan följa veckans utbud av speciella varor då det inte längre kommer något reklamblad med posten

Anna-Lena överlämnade en trevlig bok om ICA till vår förening

Anna-Lena avslutade med att bjuda oss på ett lotteri med ett 30-tal vinster - godispåsar, kepsar, luvor, förkläden, muggar, korvburkar. Uppskattat!

Lite övrig information: Henry påminde om att det är hög tid att byta till sommardäck. Bengt rapporterade från PRO-vetartävlingen tidigare i veckan då ett lag från vår förening vann kommunkampen och tävlar vidare på distriktsnivå. Kristina talade om att PRO-kören har flera framträdanden inbokade - Valborgsmässoafton i Storfinnforsen, sommargudstjänst på hembygdsgården samt aftonbön under Rafnastämman.

Dagen avslutades med tre omgångar bingo med Lars som utropare.

Text: Kristina Jönsson / Bild: Elisabeth Bystedt