PRO riksmästerskap boule 2023

Pia Lindman ingick i laget från PRO Karlsborg i tävlingarna 2023. Foto: Ola Nilsson.

Riksmästerskap i boule

PRO:s riksmästerskap i boule spelas som en lagtävling med män och kvinnor i mixade tremannalag. Tävlingen föregås av uttagningstävlingar i PRO:s distrikt.

Föreningslagen ska bestå av minst en dam och en herre och alla lagdeltagare ska vara medlemmar i samma förening. Samtliga segrare i distrikten är kvalificerade till riksmästerskapet som av tradition genomförs på vackra Gysinge Herrgård. På plats i Gysinge är alla vinnare.

Tävlingen spelas enligt monradsystemet med tre matcher första dagen och två den andra. Inom PRO:s tävlingsverksamhet använder vi oss av de internationella spelreglerna för boule. Reglerna kan läsas och laddas ned på Svenska Bouleförbundets webbplats: Regler och bestämmelser | Svenska Bouleförbundet (svenskboule.se) Länk till annan webbplats.

Riksmästerskapet i boule 2024 på Gysinge Herrgård

PRO:s riksmästerskap i boule 2024 arrangeras på Gysinge Herrgård den 14-15 september. Mästerskapet startar med samling på Café Udden i samband med lunchen lördag 14 september och avslutas med lunch och prisutdelning söndag 15 september. I den fullständiga inbjudan finns uppgifter om boende på Gysinge Herrgård, kostnader, anmälningsförfarande och program för dagarna. Inbjudan skickas även till alla PRO-distrikt.

Anmälan görs senast 13 augusti av distriktet via anmälningsformulär i inbjudan.

Kontakt

Tävlingsledare Nils Ekander, 070-926 69 00, nils.ekander@hotmail.se. Gysinge Herrgård: info.gysingeherrgard@julahotell.se, 0291-73 46 00.

Fullständig inbjudan till PRO:s riksmästerskap i boule Pdf, 476.6 kB.

Här kan du se reportage och resultat från RM i boule 2023