PRO:s riksmästerskap och nationella evenemang 2024

PRO:s riksmästerskap genomförs i fem grenar: orientering, golf, boule, bowling samt den populära frågesportstävlingen PROvetarna.

Sedan pandemiåret 2020 genomförs även det nationella evenemanget Friluftsdagen på höstkanten. Nytt för i år är ett försök med en nationell dansvecka där de föreningar och distrikt som vill kan hänga på och bjuda upp till dans.

Uttagningar

Lagtävlingarna i golf, boule och PROvetarna föregås av uttagningar på distriktsnivå. I de individuella tävlingarna i orientering, golf och bowling krävs inga uttagningar för att få delta. Inte heller för bowlinglagen.

PRO:s nationella dansvecka

Nytt för i år är satsningen på dans inom PRO. PRO:s styrelse har beslutat att initiera ett nytt nationellt evenemang – en dansvecka. Dansveckan genomförs den 29 april till 5 maj 2024. På samma sätt som med Friluftsdagen kan dansveckan bidra till en vitamininjektion i organisationen. Och förhoppningsvis mycket mer dans i föreningarnas aktivitetsutbud. Vi vet att många PRO-föreningar redan idag arrangerar populära dansevenemang. Det vill vi inspirera fler att ta efter!

Läs mer om dansveckan här

Friluftsdagen

Onsdag den 25 september genomförs PRO:s nationella friluftsdag för femte gången. En dag som snabbt blivit en framgång med många föreningar och distrikt som bjuder in sina medlemmar till en dag med aktiviteter i natur- och närmiljö. Det är också en möjlighet för föreningarna att visa upp sin verksamhet för nya medlemmar och naturligtvis värva fler.

Datum för årets riksmästerskap och nationella evenemang:

29 april-5 maj

Dansveckan