Förening Ösmo

Våfflor 2022-03-08

Utanför PRO-lokalen signalerade vår nya flagga att det var något på gång. Det var våffeldags! I köket höll Sylvia på att lägga hallonsylt och vispgrädde på färdiggräddade våfflor från nya våffeljärnet.

Rocemarie väntade tålmodigt vid det gamla våffeljärnet, som behövde mycket längre tid på sig för att våfflorna skulle bli klara.

Inga-Britt hjälpte till att lägga på grädde och sylt på våfflorna och sedan sprang hon som en tätting fram och tillbaka och serverade medlemmarna.

Monica H övervakade disken och tittade till kaffebryggaren.

Det var cirka trettio medlemmar som tittade in.

En del åt en våffla, andra åt två. Det var en strykande åtgång och i köket var man orolig att våffelsmeten inte skulle räcka till.

Vera passade som alltid på att sälja sina Trippelskraplotter. Även här var det en strykande åtgång, vilket gjorde Vera strålande glad.

Tack alla medlemmar för en trevlig våffeldag!

Text och foto Ulla Laiho