Förening Ösmo

Efterlysning

Vi behöver medlemmar som håller i grupper och cirklar i vår verksamhet!

Vi efterlyser er som vill dela med er av ert engagemang och er kunskap i olika cirklar. Ni har kanske något specialintresse som är lämpligt att starta som en cirkel. I vår lokal finns möjligheter för grupper att träffas regelbundet. Det är viktigt att kunna känna en social samhörighet och att samverka med varandra i gemensamma mål. Vi samarbetar med ABF för att ge den utbildning och utveckling som behövs för uppdraget.

Grupper

Det finns områden där en grupp kan ansvara för arrangemang med olika aktiviteter exempelvis

- Friluftsaktiviteter som femkamp på ICA-ängen

- Aktiviteter i PRO-lokalen, exempel quiz, allsång, tävlingar

- Trivselkväll

Flera kan gå samman och bilda en grupp.

Idégrupp

Att få en frivilliggrupp, där ingen från styrelsen ingår, som tar fram förslag på förbättringar och idéer är något vi funderat på. Kan vår lokal bli bättre? Saknas något? Vi söker hela tiden medlemmar som vill vara med och utveckla vår verksamhet.

Ta kontakt med Inga-Britt Brage, ordförande, eller någon annan i styrelsen, om du är intresserad.

PRO Ösmo

Styrelsen