Förening Umeå City-Mariehem

Jullik medlemsträff 6 december

Julfest med glögg, gröt, pepparkakor och julklappar

Dukat till julfest

GRÖT OCH SKINKA, LILLA ÄPPELBITEN Något stod för dörren en vinterdag i december. Det visade sig vara julen som börjat närma sig. I Tranan på 7:an samlades PRO Umeå City-Mariehem för att under trivsamma former träffas och ge varandra ett par timmar av fin gemenskap. I Fika serverades god glögg och pepparkakor. Ett trivsamt sorl gav vid handen att samvaron redan från start stod på hög nivå. Vid de dukade borden i Tranan fanns för alla en plats att sitta på. Blandat med samtalen kunde stillsam julmusik höras i bakgrunden. Anders Lindh hälsade alla välkomna till eftermiddagen och inbjöd att hämta gröten. En lång kö bildades för samtliga ville få sin beskärda del av det goda, som slevades upp ur skålarna. Att äta och njuta tar sin tid men ändå inte längre än att kaffekoppar, termosar med kaffe och pepparkakor dukades fram och en god kaffetår smakade gott. På lotterivinstbordet fanns många fina vinster med julanknytning och lotterna fick en strykande åtgång. Det kulturella inslaget förutom gemensam sång bestod av att Barbro Jonsson och Mari-Anne B.Jonsson läste var sin dikt. En julfest utan klapputdelning vore trist. Alla som bidrog med en julklapp fick en klapp ur säcken. Timmarna skred och uppbrottets timma kom. Ett tack riktades till styrelsen för en trevlig terminsavslutning. God Jul hördes från många håll innan det var dags att gå ut i friska luften och beundra de vintervita träden.