Förening Umeå City-Mariehem

Årets första träff fick hela huset att gunga

Årets första träff hos PRO Umeå City-Mariehem hölls den 25/1

Medlemmarna, gamla som nya, strömmade till Sjuans mötesplats. I Tranan väntade dukade bord med kaffe/thé och smörgås. När alla funnit sin plats hälsade ordförande Anita Berg alla välkomna till årets första medlemsträff och informerade om dagens innehåll. Frågan ställdes om någon hade gett något nyårslöfte. Svaret blev att få hade gjort det. Under tiden mackorna avnjöts och pratet sorlade, såldes det lotter till det fullbelagda prisbordet. När alla ätit sina upp, intogs scenen av Bo Andersson som med sin eminenta underhållning fick hela huset att gunga. Bo Andersson från Holmsund hade ett mycket varierande och medryckande program. Han framförde härliga Elvis låtar (bl a IT´s Now Or Never, Blue Suede Shoes) Cliff Richard ”Lucky Lips” rev dessutom av 50- och 60tals hits till allas förtjusning. Man kunde se vid borden hur medryckande musiken var, när händer och fötter höll takten. Bo Andersson tackade för sig och tackades av åhörarskaran med applåder och med hopp om återseende. Kaffe/thé och goda hembakta kakor serverades under det att lottdragningen skedde och vinstbordet tömdes. En glädjefylld eftermiddag gick mot sitt slut. Hejdå och tack för idag hördes när medlemmarna lämnade lokalen. Styrelsen hälsade alla välkomna till årsmötet den 22/2.