Förening Umeå City-Mariehem

Medlemsträff 22 november

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Foto: Barbro Jonsson

Barbro Jonsson hälsade dagens frontfigur, Elin Örebrand. Elin har en blandad repertoar av musik som man blir glad av. Som musiker har hon alltid roligt på jobbet. Att glädjen fanns och spreds fanns det inget tvivel om. Genom hela programmet gick en röd tråd som handlade om gemenskap och att låta leenden glädja. Inbakat i programmet fanns ett musikquiz med, ett quiz bestående av frågor omkring blandad musik och artister som framför och framfört låtar. Quizet var med vissa frågor lite knepigt som t.ex. vilket namn på nyfödda flickor som var populärast 2022, har Porsche tillverkat traktorer och flera geniknölsgnuggande frågeställningar. Några av grupperna på 4 i varje hade 9 rätt av 10 möjliga och belönades med PRO-lotter. Elin Örebrand informerade om att planer finns på att bilda "Sång till kaffet", varannan tisdag till våren kl. 10.00. Annonsering om detta kommer att göras. Hela det musikaliska programmet avslutades med sånger som speglar gemensamhet: "Ju mer vi är tillsammans", "Sträck ut din hand" och "Räck mig din hand". Med applåder tackades Elin Örebrandt för den musikaliska kavalkaden.