Förening Umeå City-Mariehem

Årsmöte 22 februari

Blue grassmusik och semla på årsmöte

Ordförande Anita Berg hälsade välkomna till alla som kom till detta möte.Tradition för förtäring på årsmöte är semla. Årsmötesförhandlingars koncept följdes.Parentationen hölls av Barbro Jonsson som vid ett tänt ljus läste en dikt av Lars Berghagen, "Det känns så konstigt". Årsmötespresidiumet bestod av Dagmar Granholm som ordförande och Barbro Jonsson på sekreterarposten. Valen: Ordförande- vakant (styrelsen och valberedningen verkar för att en ny ordförande skall utses). Vice ordförande - Anders Lindh Sekreterare - Ulf Håkansson Kassör - Anne-Louise Albinsson Ledamöter Barbro Jonsson, Mari-Anne B.Jonsson, AnnaGitta Hedlund Ersättare - Lennart Johansson, Marie Isaksson Revisorer - Sören Antonsson, Gun-Marie Holmlund Ersättare - Anita Berg Studiebesöks/resekommitté - Yvonne Öhman, Solveig Jonsson. Valberedning- nya styrelsen arbetar fram en valberedning. Årsmötet avslutas med avtackningar. Anita Berg avtackades av styresen för de 7 år som hon verkat som ordförande, vilka hon skött med den äran. Efter årsmötet bjöd New Mountain Music på fartfylld underhållning irländska och amerikanska musik. Gruppen trakterar olika instrument som fiol, bas, mandolin, banjo, gitarr, munspel, durspel och ett alldeles speciellt intsrument, Hammered Dulcimer. Med tonerna kvar i kropp och själ blev det dags för påtår med en god dajmkaka och även av detta lät man sig väl smaka. Lotteriförsäljning hör till och så även denna gång. Tack för idag och på återseende. Läs mer Word, 15.3 kB.