Förening Flen

Septembers månadsträff lockade sextiotre medlemmar. Anna- Karin Karlsson, kommunens måltidssamordnare, var inbjuden denna gång. Hon har till uppgift att organisera leveranser och planering av c.a 3000 måltider per dag till skolor , förskolor och särskilda boenden. För de sistnämnda är det extra viktigt med näringsberäknad mat och att den är lätt att tugga. Lite extra guldkant på måltiderna ordnas också som t.ex kräftskiva, grillbuffé eller ”Nobel-lunch”. Hon visade också aptitretande bilder på hur tallrikarna kunde se ut.
Ordf. Bo Karlsson informerade om en träff ,som kommer att hållas på biblioteket med visning av gamla Flensfilmer. Bowlingen, gymnastiken och stavgången ligger i startgroparna. Seminarier, som handlar om smärta, kommer att hållas i höst i Katrineholm, Eskilstuna och Strängnäs. Britt-Marie Lindh informerade om planerade cirklar och Hjördis Andersson om kommande resor. Datum för höstens bussresa till Eriksbergs Centrum med IKEA bestämdes också.
En läsecirkel kommer att handla om Värmland. Bra litteratur om Värmland efterlystes. Efter all denna information smakade det bra med kaffe och smörgås. Som vanligt avslutades dagen med lotteridragning.
/Mona S