Förening Flen

Lelle stod för underhållningen

Pubafton.
Så kom då kvällen , som blev fulltecknad så fort, att inte alla kunde få komma med. Lokalen kan ju inte bli mer än full. Femtiofyra personer bänkade sig vid bord, där tilltugg i form av oliver, snacks och små tunnbrödsrullar med fyllning redan var framdukade. Underhållare för kvällen var Lelle med sin gitarr. Efter en stund fanns på sidobord vackert framdukat Janssons frestelse och kex med ost och druvor. Maten fick strykande åtgång ock stämningen steg. Lelle kunde inte bara spela och sjunga, han hade också historier på lager. Flera andra ville inte vara sämre och skratten rungade. Låtarna var dansvänliga och lockade upp många på golvet och de ville inte sluta, så Lelle fick nog spela längre än han tänkt sig. En mycket lyckad kväll. De PRO-are, som ställt upp och ordnat.allt fick ett varmt tack.
Mona

PUB-afton PRO Flen.
Fredagen den 19 oktober bjöd Flens PRO-förening in sina medlemmar till PUB-afton i lokalen.
Det bjöds på en mycket god Jansson med bröd, smör och ost till. Stämningen var på topp från början då vi möttes av Lennart ”Lelle” Johanssons sång och gitarrspel. Efter Maten och kaffet med kaka till började det spritta i dansbenen och snart var det full fart på dansgolvet.
De som arrangerade denna sammankomst gjorde det med den äran och när det var dags att ta sig hem var alla överens om att det hade varit en toppenkväll i goda vänners lag.
Hjördis