Förening Flen

Lokalen var även denna onsdag välfylld när PRO Flens medlemmar träffades. Vår nye ordförande Bo Karlsson inledde med att välkomna tre nya medlemmar. Därefter överlämnades ordet till Gunnel Källstedt, verksam på Bron, som är en kommunal träffpunkt i Flen. Hon berättade om vad man sysslar med såsom anhörigstöd, måndagskafé, dagverksamhet för avlastning för anhöriga, demensutbildning tre kvällar på vår och höst. Heminstruktör för synskadade finns också plus att man har friskvårdsaktiviteter med bl.a. balansgympa. Detta var bara ett axplock.
Ordf. Bo Karlsson rapporterade från en kurs på Gysinge där PRO:s ordförande Kristina Tallberg redogjorde för kommande handlingsprogram, som berör bl.a. skatter, ökad grundpension och att tandvård också bör ingå i sjukvården.
Hjördis Andersson informerade från Distriktets årsmöte där Bo Karlsson valdes att delta som ombud på PRO:s kongress i sommar.
Reseförlag presenterades också, både dagsresor och en flerdagarsresa till landskapet Blekinge.
Vårens uteaktiviteter som boule och bangolf är på gång. Efter all denna information smakade det gott med kaffe och smörgås.
Lottdragning avslutade
/Mona S