Förening Flen

Nyvalda styrelsen för 2018 från vänster Bosse Karlsson ordförande, Knut Pettersson, Gunnevi Brådd, Britt-Marie Lindh, Mona Söderlund, Hjördis Andersson, Berith Kagerud, Börje Karlsson och Alf Söderlund.

Årets möte hölls på ”Skjortan”. Nittionio medlemmar deltog.
Lunch inledde.
Mötet inleddes med parentation över de fjorton medlemmar, som lämnat oss det gångna året.
Fyra nya medlemmar hälsades välkomna. Till ordförande valdes Inger Jonasson Sjödin.
Medlemsantalet var vid utgången av år 2017 380 st. Verksamhetsberättelsen kunde förtälja att 15 medlemsmöten hållits under året med varierande innehåll som information om LPR och KPR (Landstingets och Kommunens Pensionärsråd) och konsumentfrågor bl.a. Vi har haft våravslutning med sill-lunch, PUB-afton, kräftknytis och lunch för ”Äldre-äldre” vår och höst. Vi deltog i Kommunens Föreningsmässa och var med i arrangemangen för Pensionärernas Dag i augusti. Hösten avslutades med jul-lunch på Åsa folkhögskola.
Dessutom redogjordes för de olika gruppers arbete inom friskvård som gymnastik, stavgång, Qi Gong, boule m.m. Cirklar har hållits i bl.a. matlagning, välfärdsteknik, data.
Femton resor har ordnats, både längre, som en resa till Norge, och kortare dagsresor.
Vår lokal byggts om och blivit större. Vår hemsida har blivit en allt viktigare informationskälla.
Vårt lag i PRO-Vetarna skötte sig så bra, att de gick vidare till Riksfinal och tog en hedrande andraplats.
Till alla medverkande riktades ett varmt tack.
Kassör Hjördis Andersson lämnade en utförlig ekonomisk redogörelse med ett slutresultat på dryga tolvtusen plus. Den summan kommer att naggas rejält i kanten, när dagens möte skall betalas.
PRO Flen fyller 65 år och detta firas med en krona per år som betalning för dagen. Resten subventioneras.
Från valen kan berättas, att förre ordförande Gunnar Andersson avgår och ersätts av Bo Karlsson.
Efter mötet äntrade vår underhållare Kaj Lärka Scenen. Han är välbekant sedan förra året. Sällan har det skrattats så mycket. Han gjorde oss inte besvikna den här gången heller.
Lotteridragning avslutade dagen.
/Mona Söderlund, sekreterare