Förening Flen

Budgetmöte 28 nov
Sista onsdagen i november höll PRO Flen höstens viktigaste möte, nämligen mötet med budget. Sextiosex personer deltog.
Dagen inleddes med lunch och därefter var det dags för Kent Lindén, känd från bl.a. dansbandet ”Larz Kristerz”, att äntra scenen. Och nog svängde det! Mycket rock and roll, som fick det att spritta i många ben. Repertoaren innehöll många låtar ur Elvis P:s repertoar men också kända melodier av Sylvia Vreethammar, Beatles, Frank Sinatra och förstås också några från Larz Kristerz repertoar.
Efter mötets öppnande valdes sittande Bo Karlsson och Mona Söderlund till ordförande och sekreterare. Till protokolljusterare valdes Jan Anré. Ett fyllnadsval till konsumentkommittén gjordes: Ann-Katrin Elofsson.
Medlemsavgiften för kommande år blir 330 kr eftersom PRO Riks beslutat en höjning på 20 kr.
Mötet beslutade om ett årsarvode till vår hemsidesansvariga .
Hjördis Andersson presenterade en verksamhetsplan för år 2019 med digert innehåll med bl.a. möten, festligare sammankomster som kräftfest, Pubafton, julbord , pensionärernas dag i aug, Öppet Hus, aktiviteter som gymnastik och boule för att ta några exempel. Planerade resor fanns också med.
Hjördis Andersson, kassör, presenterade budgetförslag för 2019 efter ett beräknat medlemsantal om 385. Näst efter medlemsavgifter är vår största intäkt kommunbidraget, som baseras just på antalet medlemmar. Tredje största inkomskällan är från våra lotterier. Största utgiftsposten är lokalhyran. Budgetförslaget godkändes.
Sex nya medlemmar hälsades välkomna. Mötet avslutades med lotteridragning med många vinster från vår flitiga hobbygrupp.
Vid pennan och kameran Mona Söderlund