Förening Flen

Rapport från medlemsmöte 24 jan
Till det nya årets första träff trotsade rekordmånga medlemmar ruskvädret. Extrabord och stolar fick plockas fram så att alla, fler än sjuttio , skulle få plats.
Ordförande Gunnar Andersson inledde med att hälsa sex nya medlemmar välkomna.
Therese Larsson från ABF Flen berättade om verksamheten. Hon delade ut lappar där alla ombads att skriva ner vad vi skulle vilja lära mer om eller lyssna till.
Britt-Marie Lindh, studieansvarig informerade om planerade läsecirklar.Hjördis Andersson hae många förslag på resor, både kortare dagsutflykter och längre till sommaren, bl.a. en resa till Dalsland.
Lagom till kaffet och smörgåsarna delades frågor inför årets PRO Vetartävling. Svåra som vanligt. Förhoppningsvis skall vi få ihop ett bra lag inför kommande tävlingar. Förra året var ju mycket framgångsrikt, eftersom laget från Flen tog sig ända till riksfinalen och blev tvåa.
PRO Flen fyller 65 år och kommer att fira detta på kommande årsmöte i februari. Väl mött då.
/Mona