Förening Flen

foton inger f-g

Pensionärernas dag 25 aug 2018.
Även i år var vädrets makter med oss i Sveaparken, lite sol och inget regn. Årets pensionärernas dag gick i musiken och sångens tecken. Redan en halvtimma före evenemangsstart började folk droppa in och fick höra Lennart ”Lelle” Johansson sjunga och spela kända melodier. Ett par pass med allsång från scenen ledda av Björn Olsson och Bengt Eriksson klarades av med bravur ackompanjerade av Lelle och Kenneth Willgren. Att man inte är för gammal för att vara med och dansa fick vi bevis på när seniordansarna visade upp sig.
Kennet Willgren ledde Världskören som framförde ett trevligt program. Härlig musik hade också Gunnel Källstedt till sin ”Balansgympa” där alla i publiken deltog efter bästa förmåga. Härligt att se.
Utöver scenprogrammet så passade en del på att kanske uppleva gamla minnen genom att åka med i Raggarbilarna som 3 grabbar ställde upp med för en tur genom Flen. Boule och bangolf samt golfäventyret fanns att tillgå under dagen. Information från BRON och Flens Dagfilmstudio fanns med förutom våra 3 pensionärsföreningar.
Vi riktar ett stort tack till GB glass i Flen för sponsringen med glass till publiken.
Hjördis