Förening Flen

Flenslaget Hjördis, Stuart och Margareta foto Mona S

Tisdagen 15 maj var det dags igen för våra PRO Vetare att tävla, den här gången i Bettna. Åtta lag deltog: Flen, Högsjö, Kiladal, Oxelösund, Slagsta, Trosa, Valla och Åkers Styckebruk.
Frågorna var tolv och som vanligt av det mest skiftande slag såsom geografi, sport, litteratur, konsthantverk, flygplanstyper, italienska valet, datakunskap, konsumentskydd m.m.
Efter halva tiden ledde laget från Högsjö över Flen med två poäng men knappade in, så att när alla tolv frågorna var avklarade stod det lika med 23 poäng till båda lagen. Vem som skulle ta tredje plats var också ovisst, eftersom två lag kandiderade, nämligen Trosa och Åkers Styckebruk. Först efter andra utslagsfrågan stod det klart, att Flenslaget stod som vinnare, Högsjölaget tvåa och laget från Åkers Styckebruk trea.
Varmt grattis till vinnarna!
Laget från Flen tävlar nu vidare den 22 augusti, platsen ännu ej bestämd. Lycka till!
/Mona S