Distrikt Kalmar Län

Mötesordförande är Ann-Britt Mårtensson och jag var sekreterare Fotona är tagna av Karina Elowson.

Efter en lång tids slumrande PRO-verksamhet i Torsås kommun så ljusnar horisonten för de drygt 100-talet medlemmar som längtat efter att få träffas och ha aktiviteter tillsammans. Förväntansfulla samlades ett 30-tal personer i Torsås Folkets hus den 25/10 för att fatta beslut om en sammanslagning av föreningarna PRO Söderåkra-Bergkvara och PRO Torsås. Det blev ett enhälligt beslut för en sammanslagning av de båda slumrande föreningarna för att tillsammans få en starkare och aktiv förening i kommunen. Den nya föreningen fick namnet PRO Torsåsbygden och till ordförande valdes Ulf Ekström. Föreningen har i dagsläget ca 120 medlemmar efter att ett antal nya medlemsanmälningar kom in under mötet. Mötesordförande Ann-Britt Mårtensson (som även är KF-ordförande i Torsås) var mycket nöjd med att vi nu kan få i gång PRO-verksamhet i kommunen igen. Det var även PRO-distriktet representanter som i samarbete med ABF bistod vid arrangemanget. Förutom denna viktiga milstolpe för PRO:are i kommunen så bjöds deltagarna på en uppskattad underhållning av Christoffer Escoz.

Uppskattad underhållning av Christoffer Escoz.

Förväntansfulla samlades ett 30-tal personer i Torsås Folkets hus den 25/10

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1