Distrikt Kalmar Län

Roger Kalaiff inlede årets höstmöte Foto: Helmuth Petersson

Ilko Corkovic informerade om Borgholm Foto: Helmuth Petersson

Givande höstmöte i Borgholm 29/11

Ett 50-tal PRO:are samlades för att hålla distriktets höstmöte i Folkets hus i Borgholm. Värd för mötet var PRO Borgholm med Jan Tordkvist i spetsen. PRO Färjestadens kör inledde träffen med härlig körsång innan Distriktsordförande, Roger Kaliff, hälsade alla välkomna. Se Rogers tal genom att trycka på länken här:

Ilco Kolkovic, kommunstyrelsens ordförande i Borgholms kommun, informerade bl.a. om nuläget i kommunen och de satsningar och investeringar som gjorts för kommunens invånare. Ett inspirerande anförande som väcker ökat intresse för Öland och Borgholm.

Swedbanks Jacob Gustavsson och Isac Myrbäck fanns också på plats för att informera och ge tips om hur man kan undvika att blir lurad. Man fick även tips på de tjänster som banken har att erbjuda i form av nyckelkund för medlemmar och föreningspaket för föreningarna.

Vid årsmötesförhandlingarna fastslogs verksamhetsplanen och budgeten för 2024. Aktuella frågor såsom medlemsvärvning och digitalisering var också i fokus och ledde till bra dialoger och inspel.

Från distriktskansliet vill vi rikta ett stort tack till alla som bidragit till en givande dag tillsammans!

Med vänlig hälsning!

Marie Fransson

Kanslichef

marie.fransson@kalmar.pro.se

PRO Kalmar län

Öselvägen 1

393 56 Kalmar

info@kalmar.pro.se

PENSIONÄRERNAS RIKSORGANISATION

www.pro.se Länk till annan webbplats.

www.facebook.com/pro.riks Länk till annan webbplats.

https://twitter.com/PRO_SVERIGE Länk till annan webbplats.