Förening Graniten Kalmar

Foto Privat

90 medlemmar välkomna till PRO Granitens sista månadsmöte före sommaruppehållet

Ordförande Tomas Nygren kunde hälsa cirka 90 medlemmar välkomna.

Ordförande Tomas Nygren kunde hälsa cirka 90 medlemmar välkomna till PRO Granitens sista månadsmöte före sommaruppehållet. Efter mötets öppnande och godkännandet av dagordningsförslaget serverades en härlig vårlunch med lax, nypotatis och grönsaker. Sedan var det dags för paret Åke och Gulliz att underhålla. Det blev en tävling till sång och musik blandat med historier och vitsar. Efter en kaffepaus med lottförsäljning återkom paret med flera sånger och tävlingsresultatet. 9 personer hade alla rätt så det blev dragning där Arne Svensson vann första priset. Det har varit en stor sångarträff i Oskarshamn med 10 PRO-sånggrupper från Kalmar län. "Flisorna" var med bland de c:a 130 härligt sångglada deltagarna.

Ensamheten bland äldre är något man vill minska genom mötesplats Berga Centrum som Raija berättade om. Listor för intresseanmälan för att besöka Kalmar läns museum i gamla Volvofabriken, Vissefjärda Kyrkby bränneri, företagen Norden och Modig samt tysklandsresa fanns utlagda på borden. Färjestadens PRO bjuder in till Pubafton den 19 maj kl.18.00. Efter lottdragningen tackade Tomas för ett fint möte och hälsade välkomna till Berga koloni den 7 augusti. Glöm ej anmälan till detta möte.

Barbro Åberg tfn 0706943061 Länk till annan webbplats.

Skickat från Outlook för iOS Länk till annan webbplats.