Förening Graniten Kalmar

Månadsmötet från ovan

Det var mulet, det var regn och det var fukt i luften men det var inget fel på humöret på de PRO-are från Graniten som samlats till upptaktsmöte vid Berga koloni. Enligt tradition bjöds på tipsrunda innan ordförande Tomas Nygren hälsade välkomna och presenterade dagens program och talade om att avdelningen fått 4 nya medlemmar. Christer Bergqvist informerade om studiecirklar och Raija Äijö Heiding om utbud i träffpunkten i Berga. Dagens underhållare Leif "Slejfen", Kjell och Markus spelade och sjöng i härligt tempo och fick verkligen igång publiken med sina ibland "tungvrickande" inslag. Under eftermiddagen bjöds på mat, mycket och god, vid dukade bord! Senare serverades kaffe och kaka.

Tipsrundans frågor var knepiga och av 12 hade vinnaren Maud Richter 10 rätt. Edit Kjellberg blev tvåa och Mats Svanstein trea.    Tomas avslutade mötet med varmt tack till spelartrion och alla närvarande och välkomnade till septembermötet.

Barbro Åberg.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1