Förening Graniten Kalmar

PRO Graniten i Kalmar har haft medlemsmöte i Ulfåsasalen den 11/9 2023. Närmare 70 personer hade samlats för att ta del av all information inför hösten och att umgås och drircka kaffe samt lyssna på underhållning. Ordföranden Tomas Nygren hälsade alla välkomna och öppnade mötet.

Tommy Elmgren stod för sång och musik, blandat med roliga historier. Lika uppskattat som vanligt. Efter kaffet med goda smörgåsar samt lottförsäljning var det dags för information.

Sedvanlig information från PRO Riks.

Flera resor och studiebesök är inplanerade, både i närområdet och längre bort. Ordföranden påminde om Nationella Friluftsdagen den 27/9. Då träffas vi på Bergaviks IP. Höstens studieprogram är klart och innehåller traditionella studiecirklar och också aktiviteter på Mötesplats Berga. På mötesplatsen kan vi ta del av Digicaféer (IT hjälp) och Bokcaféer (bokpresentationer med hjälp av biblioteket).

Ordföranden tackar alla och hälsar välkommen åter den 9/10 2023.

/Raija Äijö Heiding

Tommy Elmgren stod för bra underhållning Fotoraf denna eftermiddag Helmuth Petersson

Jag har bra utsikt

Publiken njöt av gamla godingar och sjöng med Härlig eftermiddag tyckte ett 75 tal personer

Här var det bingobrickor till salu

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1