Förening Graniten Kalmar

Marsmötet måndagen den 13 mars 2023

Seniorshopen som visar vårens nyheter. Foto Helmuth Petersson

Seniorshopen som visar vårens nyheter.

Vi var ett 70 tal medlemmar som deltog i PRO Granitens månadsmöte den13 mars 2023. Efter att ordföranden hälsat oss välkomna och gått igenom dagordningen var det dags för dagens höjdpunkt.

Sveriges Seniorshop var inbjudna för att visa vårens mode. Granitens egna mannekänger, både manliga och kvinnliga gjorde ett fint proffsigt framträdande och presenterade en del av kollektionen. Efteråt hade vi möjlighet att ta en närmare titt på kläderna och handla.

Efter fikat var det information från ordföranden. Bland annat bestod informationen från det senaste KPR sammanträdet, där ordföranden deltog. Han betonar speciellt vikten av större samlingslokaler för pensionärer. Antalet pensionärer är högt i kommunen och ökar och det råder brist på lokaler, speciellt i norra delen av staden.

Vi fick också information om planerade resor och anmälningslistor fanns utlagda.

Granitens projektet om äldres ofrivilliga ensamhet fortsätter och planering pågår för samarbete med kommunens tre mötesplatser. Starten för detta samarbete beräknas börja på Mötesplats Berga.

Dagen avslutades med paketlotteri som vanligt. Ordföranden tackar för i dag och hälsar välkommen igen den 17 april.

/Raija Äijö Heiding

Köplusten var god. Fotograf denna eftermiddag var Helmuth Petersson.

Många härliga kläder

Visning